[Multi] Diablo 4

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Irgendwie ist das alles ziemlich zwiespältig. Einerseits begrüße ich, dass der Grafikstil wieder düsterer wird, andererseits ist das eindeutig nur eine (leichte) Weiterentwicklung der Diablo 3 Engine. Leider ist Bilzzard auch schon lange nicht mehr die unfehlbare Firma, die pure Qualität abliefert. Ich bin dennoch gespannt, auch wenn ich nicht wirklich mit einem grandiosen Spiel rechne.
    • Non liner campaign
      Shared open world, 5 regions
      100s of dungeons
      100s of legendaries
      Will be 5 classes at launch
      Game takes place 20 years after d3
      Developed for PC and consoles simultaneously
      Wants to keep effects in check to keep "dark" atmosphere
      Sometimes evil wins, can't save everyone like aldrick from d1
      Past features from previous Diablo coming back - campfire from d2, etc
      Barb will have 4 wep slots, can use two and 1 handed weps at the same time
      You can see weps to skill slots and they will be automatically used when you use that skill
      Druid uses Storm and Earth magic and wolves, Ravens
      Seemless transformations, mid swing you will change into werewolf/bear can transformation from wolf to bear as well
      New engine used for d4
      Sorc uses Ice, lightning, fire
      Customizable classes, genders, hair, skin, tattoos, plus more
      Skill tree is back, plus rune words
      No longer secret, comes from triggers and effects
      "Play the build that you want to play with customization"
      Social hubs - look at gear, group, trade, chill
      World events, best to group for. At least 8 able to group?
      Pvp, can just murder players in areas
      Can play entire game without grouping
      Mounts, can equip items to go faster and take less damage while mounted, lots of different mounts
      Each class can dismount abilities, to damage enemies
      Dungeons: very dark, dark corners. Fully randomized
      Loot!
      Lots of legendaries that open up builds
      Sets we're too important in d3
      Very early first step. Game isn't coming out soon it even very soon. (It's a ways away apparently)
      old.reddit.com/r/Diablo/commen…lo_4_panel_1_at_blizzcon/

also ein lauch titel für ps6 und xbox scarlett 2 ;)

The post was edited 1 time, last by Radiant ().

• Man merkt, wenn man die Games vorher gespielt hat. Trotz dieser ganzen Grütze die bei Blizzard abging (Heartstone Ban wegen Hongkong, Mobile Diablo Müll), bekomme ich das gewisse kribbeln in den Fingern, wenn ich davon Gameplay sehe.

Schätze aber, dass ich dafür eh keine Zeit mehr habe. Ein Diablo zu spielen bedeutet meist, viele andere Games zu ignorieren.

Hinzu kommt, dass eben auch Activision hintendran sitzt und die schaffen sicherlich, es irgendwie zu monetarisieren...
    • Geil,hab ich Bock drauf!

Wenn es noch für PS4 & X1 erscheint,dürfte es doch spätestens 2021 erscheinen,oder? :D
      PSN: Ruckeltyp80
      Switch: Ruckeltyp (SW-6592-7819-8194)

Currently playing:
      Online: CoD: MW (2019), PUBG, Rocket League
      Star Wars Jedi: Fallen Order, Death Stranding (beide PS4)
      Darkwood, Ori and the Blind Forest (beide Switch)

Most Wanted:
      Resident Evil 8/ - 3 Remake, Demon's Souls Remaster, The Last of Us Part II, Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Elden Ring, Diablo 4, Ghosts of Tsushima, Playstation 5, Cyber Shadow, PC-Engine Mini, Streets of Rage 4, Disco Elysium
    • Ich hoffe doch sehr darauf,dass es etwas "schneller" kommt - das wäre einfach traumhaft :love:
      Kann mir nicht vorstellen,dass Blizzard noch über 2021 die PS4 und X1 mit "Diablo 4"-Versionen beliefern wird :D
      PSN: Ruckeltyp80
      Switch: Ruckeltyp (SW-6592-7819-8194)

Currently playing:
      Online: CoD: MW (2019), PUBG, Rocket League
      Star Wars Jedi: Fallen Order, Death Stranding (beide PS4)
      Darkwood, Ori and the Blind Forest (beide Switch)

Most Wanted:
      Resident Evil 8/ - 3 Remake, Demon's Souls Remaster, The Last of Us Part II, Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Elden Ring, Diablo 4, Ghosts of Tsushima, Playstation 5, Cyber Shadow, PC-Engine Mini, Streets of Rage 4, Disco Elysium
    • Hat denn irgendwer PS4 und Xbox One erwähnt?

Der Text oben erwähnt "Konsolen", nennt aber keine spezifischen Systeme. Wenn das Spiel so weit in der Ferne liegt wie angedeutet, wird das sicher nicht für die alten Konsolen erscheinen.
      Bluntman3000: "bin in mpnchtennünchrn"