[Multi] Elysian Shadows
Elysian Shadows war ursprünglich als Dreamcast-exklusiv angedacht, deshalb poste ich im SEGA-Bereich
Bei dem Spiel handelt es sich augenscheinlich um ein "Adventure bis Rollenspiel". Ich muss zugeben, dass ich zwar schon vor Jahren davon gehört habe, es das Projekt aber immer irgendwie geschafft hat, knapp unter meinem Radar hindurch zu fliegen. Und das obwohl die Entwickler alle Interessierten mit regelmäßigen Infos und einem fortlaufenden Video-Tagebuch exzellent informieren. Sollte es jemandem wie mir gehen, ist das aktuellste Lebenszeichen des Teams in meinen Augen eine ideale Gelegenheit, sich einen Überblick für dieses komplexe Projekt zu verschaffen. Mich hat der folgende, abendfüllende Film bisher (ich bin noch dabei ihn zu schauen) schwer beeindruckt und ich bin jetzt richtig heiß auf das Spiel.
youtube.com/watch?v=iMsB17loGcY&sns=em
Adventures in Game Development Chapter 21 [Elysian Shadows]
Posted by GyroVorbis on Jan 13, 2014 at 11:19am - 2 Comments
Team Elysian Shadows has just released Adventures in Game Development Chapter 21, a feature-length look at the inside development of Elysian Shadows, a top-down Chrono Trigger-influenced indie RPG for Dreamcast as well as various other platforms.
The video spans almost an hour and a half, and looks at development from the perspectives of the artists, musicians, and software developers. A dynamic lighting engine, 3D audio engine, several pathfinding algorithms, various tilesheets, and two background music tracks are created and demonstrated within the video, complete with the trademarked antics and dysfunction that made the series so appealing to their Youtube audience.
While the Dreamcast build is not actually demonstrated in the video (we broke a few things adding the lighting and shaders), it is mentioned many times. The team jokes about having an optional boss that corrupts your VMU's non ES save files until you beat him, and forcing the player to manually invoke Lua's garbage collector by pushing the R-Trigger to clean up after Tyler's scripts.
Please note that this game is cross-platform at its core, originally came into existence as a Dreamcast-exclusive, and will always be a Dreamcast game in my own heart. We're looking forward to continuing support for our favorite little white box.
Quelle
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